להתאמה אישית אונליין ורכישה - התקשרי עכשיו! 03-9155683

איך מטפלים בפיגמנטציית הריון?

הרבה לפני שהבטן ‘יוצאת’ הפנים שלך יסגירו את העובדה שאת בהריון. יש מי שזוכות לעור זוהר ומלא חיוניות ויש מי שתזכה ל”מסכת הריון”, המונח שמתאר בשפה מקצועית הופעה של כתמי פיגמנטציה על הפנים. למדע אין הסברים מדוע הכתמים מופעים דווקא על הפנים, ולא על הזרועות למשל, אבל הסיבה ברורה וידועה – השינויים ההורמונליים והעליה ברמת האסטרוגן מפעילים את הורמון ה-MSH* והוא זה שמכהה את הפטמות, יוצר פס כהה במרכז הבטן ומכהה נקודות חן.

מסכת הריון – איך מטפלים בפיגמנטציה בהריון

התופעה זכתה לכינוי “מסכת הריון” כי היא מופיעה על המצח, הלחיים ומעל לשפה העליונה. אם את סובלת מהתופעה, הטיפול העיקרי בתקופת ההיריון וחודשי ההנקה יתמקד בהגנה על העור מפני קרינת שמש. קרינת שמש, ולו גם הקלה ביותר, תגרום לכהות מייידית של מסכת ההריון על ידי גירוי פיגמנט המלנין.

את מסנני הקרינה צריך לבחור בהתאמה לסוג העור, אולם הם חייבים להיות לפני התקן האירופאי החדש שבו התכשיר מסנן גם את קרינת ה-UVA הגורמת לנזק עמוק יותר בשכבות העור. את מסנני הקרינה יש למרוח כל יום בבוקר ואם עוסקים בפעילות חוץ יש לחזור על המריחה לפי זמן השהייה בשמש. בישראל מומלץ למרוח מסנן קרינה גם בחורף מפני שדרגת הקרינה עדין דורשת דרגת הגנה של 15 SPF.

בתקופת ההריון מומלץ להזין את העור בלחות מרוכזת ולא כדאי לעבור טיפולי פילינג מכל סוג שהוא או להשתמש ברטינול. בהתייעצות עם קוסמטיקאית מומחית ניתן לשתמש במוצרים המכילים ריכוזים נמוכים של חומצות אלפא ובטא-הידרוקסיות כדי לשמור על עור רענן וחלק, אבל אלה לא יבהירו את הכתמים.

בתום ההריון וההנקה כדאי לך להתייעץ עם קוסמטיקאית לגבי טיפול הבהרה מתאים. כאן המקום לציין שהטיפול בכתמים משלב שני פרמטרים עיקריים: התמדה וסבלנות!

כדי להגיע לתוצאות אופטימליות יש לשלב טיפול מקצועי להבהרה ולהשתמש מידי יום בתכשיר עשיר בחומרי הבהרה כמו ויטמינים A ו- C וחומצות דוגמת חומצה מנדלאית. במקביל יש להמשיך ולהימנע מכל חשיפה לשמש. במידה ותקפידו על טיפוח נכון הכתמים יעלמו לגמרי בפרק זמן של שנה, אבל ….יופיעו שוב בהריון הבא.

הורמון MSH – הורמון המיוצר ומופרש על-ידי בלוטת יותרת המוח; הוא מגרה פיזור בעור של מלנוציטים, שמייצרים את הצבען (פיגמנט) מלנין.

דילוג לתוכן