להתאמה אישית אונליין ורכישה - התקשרי עכשיו! 03-9155683

קסם חצות הליל

תכשירים חדשים מבטיחים טיפוח מכף רגל ועד ראש בשעות הקטנות של הלילה. הנה כל הסיבות להשיג שנת יופי.

באותה הזדמנות שאתן מאווררות את הסדינים ושמיכות הקיץ שימו לב לגורם נוסף שיהפוך את שנת הלילה לאיכותית ונעימה יותר: מוצרי טיפוח שפותחו במיוחד לשימוש בלילה ומעניקים משמעות חדשה למושג “שנת יופי”.

למרות הפיתוי לחסוך בכסף, ואפילו זמן, ברכישת קרם או סרום מיוחד ללילה, כדי לדעת שבשעות המנוחה העור חדיר יותר וסופג חומרים טוב יותר מאשר בשעות היום לכן כל טיפולי השיקום (אנטי-אייג’ינג) הגיוניים ויעילים יותר בטיפוח לילה. מדענים הוכיחו כי בשעות הלילה, כשהגוף נח ולא מנתב אנרגיה להגנה מפני מזהמים סביבתיים, קרנת שמש ומתח, הוא יכול להתפנות להפעלת מנגנון תיקון הנזקים העצמי שלו. “מחקרים מראים שפצעים מחלימים מהר יותר בזמן השינה” אומר הדרמטולוג, ד”ר דיוויד פרידמן, “הגוף כולו מגויס לשיקום, הוא נמצא במקום סגור וחשוך, התאים לא מקבלים גירוי סביבתי ולכן לא עסוקים במלחמה ברדיקלים החופשיים. מנגנון התיקון העצמי מייצר קולגן ומתקן נזקים שנגרמו לגרעין התא (DNA). מריחת קרם עם חומרים פעילים ותועלות שיקום בשעות האלה מגבירים את פעולת התיקון וכך הופכים את התהליך ליעיל יותר.

מקצב הלילה

במחקר שנערך לאחרונה והתמקד בעור הפנים והקשר לריתמוס הפנימי המכתיב את מעגלי השינה והערנות, ותפקודים נוספים כמו לחץ הדם, הפרשת שומן והורמונים, נמצא שהעור מאבד לחות בין השעות 1 ל-3 לפנות בוקר. נתון זה מלמד כי העור זקוק לא רק לכמויות לחות גבוהות יותר, אלא בגלל נזילותו הוא מסוגל לספוג חומרים פעילים טוב יותר. “בסביבות השעה אחת לפנות בוקר טמפרטורת העור עולה”, מסביר ד”ר פרידמן, “ועקב כך איבוד המים משכבת העור העליונה גובר בצורה נכרת בצורת תהליך הזעה. חדירות העור מאפשר מריחת חומרים בעלי מולקולות גדולות יותר כמו פפטידים וחומצות אמינו המעודדות יצירת קולגן”.

תכשירים כדוגמת “אוקסיג’ן פריים” מכילים חומרי לחות המיועדים למנוע ירידה ברמת הלחות וחומרים הנספגים טוב יותר בגלל העלייה בטמפרטורה והגברת זרימת הדם בנימים והולכתם אל התאים.

שנת יופי

האמונה כי שינה טובה גורמת למראה רענן וצעיר, אינה נתמכת עדיין על ידי נתונים מדעיים, אבל במחקר שערכה אוניברסיטת קורנל בשנת 2001 הוכח כי מחסור בשעות שינה ורמות מתח גבוהות, מונעים מהעור את היכולת לשמור על הלחות הטבעית ולמנוע חדירת מזהמים. רבים מתכשירי הטיפוח ללילה מבוססים על טכנולוגיית שחרור מושהה המנתבת את אספקת המרכיבים לאורך כל שעות השינה, בנוסף למרכיבים ארומה-תרפים המעניקים בעזרת ניחוח תמציות לוונדר או קמומיל שינה טובה יותר.

סיבה נוספת לאמץ שגרת טיפוח לילית היא תוצאת מחקר שנערך ביפן ובו נמצא כי קמטים (תוצר של תנועות בפנים) מעמיקים במהלך היום. טיפוח נכון בלילה יכול לעדן את עומקם ולתקן חלק מהנזקים לפני שהקמט הופך לעמוק מידי ואינו מגיב לטיפול קוסמטי.
מעבר לעובדה שהעור סופג טוב יותר בלילה, ישנם חומרים שפעילותם טובה יותר בשעות האלו. חומצה אסקורבית המיוצרת מוויטמין C וידועה ביכולות ההבהרה שלה, או רטינול, תוצר של ויטמין A המשקם נזקים לעומק העור, הם דוגמא לחומרים רגישים המתפרקים בחשיפה לקרני UVV.

לילה טוב לגוף

השיער ועור הגוף יכולים גם הם ליהנות משנת יופי. במקרים של יובש מוגבר בשיער מומלץ למרוח קרם לחות לשיער ללא שטיפה לפני השינה בתדירות של פעמיים-שלוש בשבוע. מריחת הקרם מומלצת במיוחד למי שמייבשת את השיער בפן באופן קבוע שעות הבוקר.
מריחת קרם גוף עשיר מסדרת הספא החדשה “מר אנד וורט” לפני השינה תורמת לריכוך העור והעלאת רמת הלחות והיא חשובה במיוחד בחורף כשהעור סובל מיובש מוגבר. גם יעילותם של טיפולי הצלוליט גבוהה יותר בשעות הלילה, כאשר זרימת הדם עוזרת להולכת חומרים מפרקי שומן את האזוריםם הבעייתים.

מכינים יופי לשינה

תהליכי השיקום והבניה שמתרחשים בגוף בשעות הלילה מקורם בפקודות הנשלחות מהמוח, אולם מעט עזרה חיצונית והכנת הגוף לשינה יעזרו להעצים את הפעולה כך שאת הבוקר תפגשו בשינויים נראים לעין.
ניקוי והסרה – הסירו איפור ולכלוך עם מסיר איפור ללא שומן או בעזרת סבון עדין. נסו להימנע משימוש בתכשירי איפור עמידים במים ביומיום מכוון שהם דורשים שימוש בשמן ושפשוף הגורמים לגירוי.
החדירו בעיסוי – מרחו בתנועות עיסוי מרגיעות, מהצוואר לכיוון המצח, קרם לילה המכיל חומרים מקלפים כמו חומצות אלפא הידרוקסיות כדי להשיג גוון עור אחיד. שימוש במוצרים המכילים רטינול (המזרז בין שאר פעולותיו גם יצירת קולגן) מומלץ במרווחים של לילה.
כוס חלב – קלאופטרה טבלה באמבט חלב בגלל יתרונות הלחות שמעניקה החומצה הלקטית לעור. במקום אמבט מרחו קרם גוף המכיל את החומצה טיפול מחזק לציפורניים וריכוך עור הידיים משיגים בהשריית הידיים בקערית חלב (דל שומן נספג טוב יותר בעור) למשך 20 דקות. בסיום הטיפול מרחו קרם ידייםם עשיר בתנועות עיסוי עד למרפקים.

דילוג לתוכן