קרם לחות

לא פשוט לטפח את העור במהלך חודשי החורף הקרים והיבשים. טמפרטורות נמוכות, משבי רוח קרים, יובש רב ומערכות חימום ביתיות עלולים לייבש גם את העור השומני ביותר (שימו לב, קוראים בעלי עור שומני: עורכם יכול להיות שומני אך יבש בו זמנית).

 למדו מה אפשר לעשות כדי למנוע עור יבש ולטפל בו:

1. שקלו להחליף את קרם הלחות שלכם מדי עונה. התחושה היבשה והמתוחה הזאת עלולה להיגרם על-ידי קרם לחות שאינו עשיר מספיק לצורכי העור שלכם בחודשים היבשים והקרים יותר. בחרו קרם לחות שכולל חומצה היאלורונית, פוספוליפידים, טוקוטריאנולים או דימטיקון. המרכיבים האלה מושכים לחות אל העור ומאטים את קצב איבוד הלחות לאורך היום.

2. עשו מקלחת מעט קצרה וקרה יותר. למרבה הצער, ככל שהמים חמים יותר, כך הם מייבשים יותר את העור. לחילופין, תנו למים למלא את חדר האמבטיה באדים במשך דקה. הימנעו ממוצרי אמבטיה מבושמים מפני שגם אלה נוטים לייבש את העור.

3. מרחו את קרם הלחות כשעורכם עדיין לח, כדי "לנעול בפנים" את הלחות.

4. השקיעו במכשיר אדים. מכשירים אלה עשויים להקל על חוסר הנוחות שמסב עור יבש, ואף להקל על רגישות באף ובגרון. יתרה מזאת, מוצרי טיפוח עור רבים כוללים רכיבים אוצרי-לחות, כגון מלח נתרן של חומצה היאלורונית, שעוזרים למשוך את הלחות מהאוויר אל העור. אם אין מספיק לחות באוויר, סביר להניח שלא תפיקו את המרב מהמוצרים שלכם. הקפידו להשתמש במים מזוקקים ולנקות את מכשיר האדים על בסיס קבוע. לרוב, שיעור הלחות המומלץ הוא בין 45 ל-55 אחוזים.

5. שתו שמונה עד עשר כוסות של מים מינרליים מדי יום. בנוסף לכך, שלבו בתזונה שלכם פירות עסיסיים וירקות כגון קישואים, מלפפונים, מלונים וסלרי.

6. הגנו על עורכם מתנאי מזג אוויר קשים (רוח, קור, שמש) בעזרת קרם הגנה בספקטרום רחב שאינו כימי. גם אם אינכם רואים את השמש, הקרניים עדיין מגיעות אליכם. זה חשוב במיוחד כשאתם נמצאים ליד משטחים מחזירי אור, כגון שלג.

7. בנוסף לתפריט האנטי-דלקתי שבהמשך, הגדילו את צריכת השומנים הבריאים ממשפחת אומגה 3, בהם סלמון, סרדינים, אנשובי, דג סייבל והליבוט, וקחו תוספות שמן דגים באיכות גבוהה. אלה ישפרו את גמישותו ורכותו של העור שלכם. שלבו בתפריט שלכם גם מקורות צמחוניים לאומגה 3, כגון אבוקדו, אגוזים לא מעובדים, זרעי צ'יה וזרעי פשתן טחונים.

8. הימנעו מקפה, מכיוון שהוא משתנן, והגבילו את צריכת האלכוהול, מכיוון שהוא מגביר את קצב ההתייבשות.

9. ותרו על מאכלים סוכריים ומעומלנים, אשר גורמים לתגובה דלקתית בגוף ומחריפים בעיות בעור, מקמטים ועד לעור יבש, אקנה, אקזמה, רוזציאה ועוד.

10. הימנעו ממוצרי פילינג גרגיריים חריפים. אף על פי שה"משפשפים" האלה משווים לעור תחושה חלקה באופן מיידי, הם גורמים נזק בטווח הארוך כתוצאה משפשופים, ומובילים לעור דליל ועדין. לחילופין, השתמשו במוצרי פילינג עדינים ולא חומצתיים שמסירים רק את שכבות העור המתות.

בעזרת השינויים הקטנים האלה באופן טיפוח עורכם ובתזונה שלכם יהיה לכם עור קורן שיחזיק מעמד גם בחורפים הקשים ביותר.