להתאמה אישית אונליין ורכישה - התקשרי עכשיו! 03-9155683

אבחון אישי לסוג עור

המפתח לשגרת טיפוח יומית יעילה מתחיל באבחון נכון של סוג העור. לאבחון מדויק חשיבות ברכישת מוצרים קוסמטיים וכן בהשגת תוצאות מרביות הנראות לעין. את האבחון מבצעים כל חצי שנה בממוצע מכוון שגורמים שונים המשפעים על העור יכולים לשנות את האבחון.

אבחון סוג העור הינו תהליך פשוט אשר מתבצע באופן הבא:

שטפי את עור פנייך עם סבון פנים לניקוי עדין.
המתיני כ-30 דקות לאחר השטיפה כדי לתת לעור לחזור לרמת השומניות הטבעית שלו.
בחני את העור במראה בחדר מואר היטב.
התאימי את סוג עורך לאחד מחמשת הקריטריונים הבאים:

עור רגיל הינו בהיר ובעל גוון אחיד. סוג עור זה רך וגמיש למגע, אינו שומני או מתוח.
לאחר ניקוי הוא חש נינוח, מרגיש רענן ונקי גם באמצע היום. פצעונים יופיעו רק לעיתים רחוקות, בעיקר לפני מחזור.

עור יבש סוג עור זה מאבד לחות ללא הרף מסיבות שונות, גם בקיץ וגם בחורף. עור יבש נראה מבוגר, בעל גוון אפרפר, והמרקם הינו מחוספס ולא אחיד. לאחר הניקוי, נוצרת תחושת מתח ואפילו גירוד . לעיתים קרובות יתפתחו רגישויות ואדמומית. נוטה להתקמט בקלות וסימני היובש מופעים לצידי העין וסביב הפה.
גילוי הסיבה להיווצרות עור יבש הינו צעד חשוב לשיפור מצב העור:
שימוש לא נכון במוצרים קוסמטיים
שימוש במוצרי ניקוי אשר אינם מתאימים לסוג העור
בעיות בבלוטת התריס
הזדקנות העור
נטייה גנטית

עור שמן הינו בעל ברק שומני, שכבת עור חיצונית (אפידרמיס) עבה ונקבוביות מוגדלות. בשעות הצהריים העור מרגיש שומני, האיפור “נוזל” וברק מופיע על כל הפנים. העור נוטה לסבול מהתפרצות תכופה של פצעונים וכן סובל מריבוי ראשים שחורים.
אבחון הסיבה להפרשה מוגברת של שומן יעזור להגיע למצב עור נורמאלי בעזרת טיפוח נכון:
ניקוי תכוף במוצרים קוסמטיים המכילים מרכיבים המגרים את העור
פעילות יתר של בלוטות החלב
מתח
ליקוי הורמונאלי
נטייה גנטית

עור מעורב הינו שומני באזור ה-T (מצח, אף, סנטר) ויבש באזור הלחיים. קיימת נטייה להיווצרות אקנה ווקומדונים באזורים השומניים. הברק והשומניות מופיעים בשעות הצהריים, מלווים בתחושת אי נוחות של העור.
אחת הסיבות הנפוצות להיווצרותו של עור מעורב, הינה שימוש לא נכון במוצרים קוסמטיים כמו . ניקוי תכוף במוצרים המכילים אלכוהול המגרים את העור, מעודדים היווצרות מוגברת של שומן במרכז הפנים ויובש באזורים אחרים.

עור רגיש נראה ומתנהג כעור רגיל עד למגע עם חומרי טיפוח שאז הוא מפתח תחושת עקצוץ, גירוד ומתח. לעיתים קרובות הוא אדמומי, נראה חסר חיים וגוון ונוטה להתקמט בקלות. הסיבות לרגישות העור נובעות מגנטיקה, שימוש בחומרים חריפים או שילוב של כמה מרכיבים יחד. עור יכול להפוך לרגיש גם למשך תקופה (הריון, דיאטה חריפה) ובעזרת טיפול וטיפוח נכונים להגיע למצב מאוזן ורגיל.

דילוג לתוכן