להתאמה אישית אונליין ורכישה - התקשרי עכשיו! 03-9155683

הקשר בין מים לעור

נשים רבות מאמינות שאם יגבירו את קצב וכמות שתיית המים היומית שלהן הם יוכלו לשפר את מצב העור הסובל מיובש. עובדה: באופן אירוני, עור יבש לא נובע סתם ממחסור בנוזלים – מחקרים שהשוו את תכולת המים של עור יבש לעומת זו של עור רגיל ושומני לא גילו הבדל סטטיסטי משמעותי. במרבית המקרים תכולת המים בשכבות העור החיות היו דומות. ההבדל הניכר חל בשכבת העור העליונה ולכן מאובחן העור כ”יבש”.

פן נוסף נמצא במצב שבו נשים משתמשות בכמות גדולה מאד של קרם לחות כדי להתגבר על הבעיה. גם כאן הגדלת הכמות אינה בהכרח דבר טוב. אם בכלל, יותר מדי לחות דומה לשהות ארוכה באמבטיה הגורמת למראה ספוגי ונפוח של העור וליובש קיצוני יותר לאחר שהעור ‘מתייבש’. העמסת לחות מיותרת על שכבת העור החיצונית גורמת לפגיעה במחסום ההגנה של העור (המרקם תוך תאי) ולשבירת החומרים המקיפים את התאים ושומרים על תפקודם הנורמלי.

תופעת היובש בעור נוצרת בגלל חוסר יכולת של השכבה הבינתאית לפעול בתפקוד רגיל, תאי העור הבריאים ניזוקים ונוצר מרקם נוקשה, לא אחיד ופתיתי המאפשר ללחות הטבעית להתנדף כלפי חוץ.

כדי להבריא עור הסובל מיובש יש ראשית לטפל בגורמים החיצוניים הפוגעים בו כמו נזקי שמש, מוצרים המכילים רכיבים מגרים, אלכוהול, ניקוי אגרסיבי ועישון.

מחקרים רבים של דרמטולוגים מראים כי הדרך הטובה ביותר לטפל בעור יבש היא על ידי החדרת חומרים לעור הגורמים לו לתפקד בצורה נורמלית. כאשר מערכת ההגנה והשיקום העצמית של העור מוזנת בחומרים העוזרים לה לתפקד כראוי כמו ויטמינים, ליפידים, סוכרים, חומצות שומן חיוניות, ואנטי-אוקסידנטים, היא מסוגלת לשמור על רמת לחות טבעית בכל שכבות העור. קרם לחות חיוני בעיקר כדי לשמור על רמת לחות קבועה בשכבת העור העליונה על ידי יצירת מעטפת לחות חיצונית המונעת התנדפות של הלחות הטבעית כלפי חוץ.

וחזרה לשתיית מים מרובה בכל יום – אם כל מה שהיה נדרש כדי להיפטר מעור יבש הייתה שתיית מים הרי שלאף אחת מאיתנו לא היה עור יבש ואין כלל צורך בקרמי לחות. חיוני לשתות הרבה מים , במיוחד באקלים חם כמו בישראל כדי לשמור על תפקוד בריא של כל מערכות הגוף, אבל אם תשתו יותר מים ממה שהגוף צריך, כל מה שתעשו זה לרוץ לשירותים בתכיפות.

הגורמים והטיפול בעור יבש הם הרבה יותר מורכבים, לכן מומלץ לפנות לאבחון קוסמטי מקצועי ולטפל בשורש הבעיה על ידי החדרת חומרי הזנה חיוניים לעומק שכבות העור.

דילוג לתוכן