להתאמה אישית אונליין ורכישה - התקשרי עכשיו! 03-9155683

חומצה רטינואית והשפעתה על העור

חומצה רטינואית היא נגזרת של ויטמין A ונחשבת לחומצה עוצמתית המסייעת בהתמודדות עם מגוון בעיות עור. החומצה נספגת במהירות בעור כאשר היא משולבת בחומרים פעילים נוספים. בפועל, האנזימים בגוף ממירים את הרטינול לחומצה רטינואית, הצורה הפעילה של הוויטמין. חומצה רטינואית נספגת בקלות על ידי תאי העור ומסייעת למנוע את תחילת קמטים, כתמים כהים וכדומה.

אקנה, RATIN A לפנייך

רטין A הוא רכיב מרכזי במגוון משחות לטיפול באקנה. היכולת שלו היא בהסרת תאי עור מתים, ובאיזון השומן העל עורי (סבום). חומצה רטינואית אפקטיבית בטיפול בצלקות אקנה, כיוון שהיא מאיצה את התחדשות העור.

עידוד היווצרות קולגן

חומצה רטינואית מעודדת היווצרות של קולגן, שהינו בעל תרומה חשובה בטשטוש קמטים ובחידוש העור. החומצה מופיעה במגוון מוצרי אנטי אייג’ינג בשל היעילות הגבוהה שלה בטשטוש סימני הזדקנות. אפקט הסרת תאים וחידוש התאים של החומצה יעיל גם בהתמודדות עם פיגמנטציה וכתמי שמש וכן בתרומה להיווצרות עור חלק ואחיד יותר.
ראטין A עשוי להפוך את העור לרגיש יותר לקרני השמש ולכן, חשוב בעת השימוש בחומצה להשתמש גם בתכשירי לחות והגנה עם מקדם הגנה גבוה (בעל SPF 30 ומעלה).
ההמלצה לבעלי עור רגיש היא להתחיל בשימוש בחומצה במנות קטנות ובעדינות רבה, בתהליך הדרגתי או כפי שיומלץ לשימוש מותאם באופן אישי על ידי הקוסמטיקאית ובמקרים רבים בשילוב קרם לחות. ברגע שיש גירוי קטן, ניתן להפחית את הכמות או לבדוק עם הקוסמטיקאית מה לעשות על מנת לשפר את תגובת העור לחומצה. ההדרגתיות בטיפול קריטית, כיוון שיש לתת לעור להתרגל לשימוש קבוע בחומצה.

חומצה רטינואית

שילוב קבוע בשגרת טיפוח

כדי להפיק תוצאות אופטימאליות בשימוש בחומצה רטינואית, מומלץ לשלב תכשירי טיפוח על בסיס החומצה כחלק משגרת הטיפוח היומיומית. בתהליך הניקוי ניתן להשתמש בקצף ניקוי המכיל קומפלקס חומצות מהדור החדש לניקוי העור. מנקה כל סוגי הלכלוך, מעודד הסרת תאים מתים, מחליק את העור. כמו כן, קרם לחות משקם המכיל רכיבי לחות פעילים למניעת תחושת יובש, הגברת רמת הלחות ושיפור תפקודי העור. הסובלים מהבדלי גוון בעור יוכלו להשתמש בסרום מרוכז לטיפול בכתמים שמקנה לעור מראה בהיר בעל מרקם זוהר וחיוני יותר. להעצמת פעולת הסרום, כדאי למרוח לפני הסרום טונר עשיר המכין את העור לקראת הטיפול בסרום כאשר הוא מאזן את חומציות העור, מסיר עודפי שומן ומחזק את פעילות המרכיבים בצורה סינרגטית.
ראטין A הוא נוגד חמצון רב עוצמה וחשוב להכיר ביתרונות הרבים של השימוש בחומצה אבל להבין גם את חשיבות הטיפול ההדרגתי בליווי מקצועי. שימוש בתכשירי טיפוח איכותיים, אבחון והתאמת המוצרים אצל קוסמטיקאית בעלת הבנה מעמיקה בהתאמת מוצרים עם חומצות לשגרת הטיפוח.

לרשימת הקוסמטיקאיות העובדות עם GIGI מעבדות קוסמטיקה לחצי כאן

דילוג לתוכן