להתאמה אישית אונליין ורכישה - התקשרי עכשיו! 03-9155683

טיפול בצלקות אקנה

אקנה, או פצעי בגרות, היא תופעה שכיחה ביותר בקרב רוב האוכלוסייה. פצעים אלה עשויים להופיע כבר בגילאים צעירים אך מינונם מתחזק מאד בעיקר במהלך גיל ההתבגרות. במהלך שנים אלה מתרחשת פעילות יתר של בלוטות החלב של העור, מה שמוביל לחסימתן וליצירת פצעים. שנים אלה הן קריטיות לטיפול באקנה שכן התעלמות או טיפול לא נכון בתופעה עשויים לגרום לצלקות וכתמים בעור. טיפול לא נכון יכול להיגרם כתוצאה מחיטוט בפצעים, ניסיון להוציא את המוגלה בכוח וזיהום המקום על ידי נגיעה בפצעונים בידיים לא נקיות.

כן ולא בטיפול אקנה!

האם הלכלוך שעל העור גורם לאקנה

רבים מאמינים כי לכלוך הוא גורם מרכזי להתפרצות פצעונים לכן שוטפים את הפנים עם חומרי ניקוי ובאגרסיביות וזה מה שבעצם מעודד התפרצות חדשה.

האם שמש מייבשת פצעונים

פעם הדרמטולוגים נהגו להושיב את הפציינטים מול מנורות UV, היום הם יודעים שחשיפה לשמש גורמת להתרחבות הנקבוביות וממריצה את יצור השומן בעור, לכן הגנה על העור עם מסנן קרינה היא מעשה הנכון.

האם פצעוני אקנה מדבקים

אקנה הוא תוצאה של דלקת מקומית ולכן לא יכולה להתפשט, ואם חצ’קון אחד יוצא אין זה אומר שבעקבותיו תבוא שורה שלמה של פצעונים.
האם גם הפצעונים הקטנטנים על הזרועות, הגב והחזה הם אקנה?
נשים בדרך כלל אינן סובלות מהתפרצות אקנה בחלק העליון של הגוף, והפצעונים הם דלקת מקומית שמתפתחת סביב זקיקי השיער בגלל סוג מסוים של פטרייה. דרך הטיפול בהם הוא עם משחה לטיפול בפטריות עור.

בדרך קסם פצעוני האקנה ייעלמו יום אחד

מתקפת הפצעונים נעלמת אצל מרבית האנשים בעשור שבין 30-20 אבל הבעיה נמצאת בסימנים שנשארים על העור. הצלקות שנגרמות מטיפול אגרסיבי בפצעונים יכולים להישאר לתמיד על העור.
מי שסובלת מאקנה צריכה להימנע ממריחת קרם לחות?
תכשירי הטיפול בפצעונים מכילים חומרים שגורמים ליובש לכן מומלץ למרוח תחליב לחות מסדרת “דרמה קליר” ללא מרכיבים שומניים (לעור רגיש, מעורב או שמן) כדי לשמור על רמת לחות נורמאלית ולא להחריף את הרגישות.

מה עושים כשיוצא פצעון

הנחת קרח על האזור האדום ונפוח שמבשל פצעון מרגיעה ומקררת את הדלקת הפנימית וגם מכווצת את נימי הדם הקטנים. ביום מורחים על הפצעון קונסילר מסווה עם חומרים טיפוליים, בלילה אפשר להשתמש בחומרים חזקים יותר לייבוש נקודתי כמו “ג’ל טיפולי דרמה קליר”. בכל מקרה לא לוחצים על פצעון לפני שהוא יוצא לגמרי החוצה לשכבה העליונה ונראה לעין. וגם אז, עושים את זה בצורה סטרילית ועם חיטוי מתאים.

כיצד נוצרות צלקות אקנה

אקנה יכולה להופיע במגוון צורות ודרגות חומרה, החל מפצעון (“חצ’קון”) אחד על הפנים ועד לעשרות פצעונים עם מוגלה. אקנה מופיעה לרוב בפנים ומתרכזת במצח, בסנטר, באף ובלחיים. עם זאת, פצעוני אקנה יכולים להופיע גם על הצוואר, על החזה ועל הגב. במקרים של אקנה קשה, ניתן לטפל בפצעונים אלה על ידי מריחת תכשירים מיוחדים ובמקרים חריגים על ידי רופאי עור ובאמצעות טיפולי לייזר.

פצעוני אקנה חולפים ונספגים בעור במקרים רבים, אם כי קיימים מקרים בהם פצעונים מוגלתיים מותירים בעור צלקות או חורים קטנים. צלקות אלה נקראות צלקות אקנה והן משוות לעור מראה “מחורר” שמזכיר לעיתים קליפה חיצונית של תפוז. עם התפתחות טיפולי האנטי אייג’ינג והטיפוח, טיפול בצלקות אקנה וטשטושן הפך להיות פופולרי מאד.

כיצד נטפל בצלקות אקנה

ישנן מספר דרכים לטפל בצלקות אקנה. אחת מהן היא טיפול בחומצות שונות, כגון חומצה רטינואית או חומצות אלפא ובטא הידרוקסיות. חומצות אלה מאפשרות שיפור יחסית מהיר בעומק הצלקות על פני העור. טיפולים בחומצה כגון חומצה היאלורונית כוללים גם הזרקה של החומצה אל תוך שטח הצלקת במטרה למלא אותה וליצור מראה אחיד של העור.טיפול פנים לעור יבש וטיפולים פופולריים נוספים הם טיפולים כימיים אשר כוללים קילוף של שכבות העור הפגועות במטרה לאפשר לעור להתחדש בצורה חלקה.

גם טיפול בקרן לייזר מאפשר קילוף עדין של העור ומאפשר צמיחה של שכבת עור חדשה וחלקה יותר. בחלק מהטיפולים יש צורך בהרדמה מקומית של פני העור היות ומדובר בפעולות כואבות יחסית. תהליך ההחלמה מכל הטיפולים הקיימים מצריך הימנעות מחשיפה לשמש על מנת להבטיח החלמה מלאה ותקינה של העור.

דילוג לתוכן