להתאמה אישית אונליין ורכישה - התקשרי עכשיו! 03-9155683

כשהלקוחה שלך בהריון

אחרי שברכת אותה במזל טוב – העניקי לה טיפול מקצועי שילווה אותה עד הלידה וימנע תופעות הורמונליות המותירות חותם על מצב העור.

כמו כל חלק בגוף, גם העור עובר שינויים בזמן ההריון – 90% מהנשים חווות שינויים בעור בגלל פרץ ההורמונים המשפיעים על המראה ומצב העור.

מראה זוהר במהלך ההריון הוא לא מיתוס הוא פועל יוצא של זרימת דם מוגברת לרקמות הגוף גורמת למראה לחיים סמוקות. במהלך ההריון, נפח הדם עולה בכ-50% ומתבטא בוורידים בולטים, בסומק ודלקות. התרחבות כלי דם שנמצאים ממש מתחת לעור משפיעה בנוסף גם על בלוטות חֵלב עשויות לייצר הפרשות מוגברות. התוצאה: העור ייראה בוהק או זוהר.

נשים בהריון עשויות לסבול מפצעי אקנה והיפר-פיגמנטציה – לרוב בפעם הראשונה בחייהן. אבל תקופת ההריון לא צריכה לגרום לקמטים, כתמים חומים או פצעים רק בגלל התינוק שבדרך, כאן את כקוסמטיקאית מקצועית נכנסת תמונה.

להתקדם בזהירות
ישנן חוות דעות מגוונות ומעט מחקרים רפואיים בנושא בטיחות מרכיבים עבור נשים בהריון, מאחר והבדיקות בנושא שנויות במחלוקת, קוסמטיקאית מקצועית חייבת להיות מוכנה לשנות את טיפולי העור של הלקוחה בהתאם לאזהרות והתוויות נגד (כגון הימנעות משיטות טיפול על בסיס חשמל). לאחר התייעצות מעמיקה ואבחון מצב העור, נוכל לעדכן את סוג הטיפול ולסייע לנשים בהריון לממש את מטרותיהן בנושא טיפוח עור.

להלן מספר הנחיות בטוחות ופשוטות לטיפול בעור שיש ליישם עם לקוחות בהריון
התייעצות עם רופא – כשהלקוחה שלכם בהריון, מניקה, או שוקלת להיכנס להריון בעתיד הקרוב, המליצו לה להתייעץ עם הרופא שלה לפני טיפול ושימוש במוצר לטיפוח העור.

זהירות בשליש הראשון – כשהלקוחה נמצאת בשליש הראשון של ההריון, או/ו חוותה סיבוכים בהריון נוכחי או קודם, יש לנקוט משנה זהירות לגבי שימוש במוצרים וטיפולים.

לדאוג לנוחות – יש להימנע ממרכיבים או טיפולים שגורמים ללקוחה הרגשת אי-נוחות, גם במקרה של חומרים מאושרים לשימוש.

ההריון הוא מסע מרגש, אך הוא מלווה בסדרה של אתגרים וחששות לגבי העור. נשים בהריון ישאלו הרבה שאלות – לא רק כיצד לשמור על מראה מיטבי של העור, אלא גם איך לטפל בעור בדרכים שבטוחות לעובר. יש להיות ערניים לעובדה שהלקוחה שלכם עשויה להתמקד יותר במראה הפנים שלה אבל מנגד לא יכולה להמשיך ולהשתמש בקרם עם רטינול.

השינויים השכיחים בעור במהלך ההריון:

מסכת הריון
מלזמה – או “מסכת הריון” היא השינוי השכיח ביותר בזמן ההריון. המלזמה מאופינת על ידי כתמי היפר-פיגמנטציה מוגדרים בצבע חום בהיר או כהה. הצירוף ההורמונלי בין אסטרוגן, פרוגסטרון, והורמון ממריץ מלנוציט (α-MSH) יכול לגרום להיווצרות כתמים ולהתכהות של העור, בדרך כלל באזור הסנטר, השפה עליונה, הלחיים והמצח.

מותר לשימוש: אמנם לא ניתן למנוע מלזמה, אך ניתן לצמצם את עוצמתה בעזרת סרומים להבהרה, פילינג עדין והגבלת חשיפה לקרינת שמש ןקרני אולטרה-סגול. לטיפול בכתמים חומים עקשנים, מומלץ להשתמש בויטמין C, אוליגו-פפטידים 34 ו-51, ובניאצינמיד (ויטמין 3(B. לטיפול פילינג בטוח, ניתן להשתמש בחומצת חֵלב לחידוש פני העור והבהרתם. חובה להשתמש על בסיס יומי במקדם הגנה SPF 30 . מומלץ להשתמש בחומרים פיזיים להגנה מפני קרינה, כגון טיטניום דיאוקסיד מאחר והם חוסמים חדירה של חום לעור.

אסור לשימוש: יש להימנע משימוש בחומרים מבהירים בעלי פעילות עמוקה במהלך ההריון. מחקרים רבים הראו כי שימוש במבהיר הכימי טומן בחובו סיכון גבוה לרעילות תאית בגלל כושר הספיגה הגבוה שלו.

פסוריאזיס, אקזמה, או רוזציאה

הריון עשוי להכניס את הגוף ללחץ, שיכול להוות גורם מניע להתפרצות של פסוריאזיס, אקזמה, או רוזציאה, במידה והלקוחה שלך רגישה למחלות אלה. הסימפטומים יכולים להתגבר במהלך ההריון, אך במקרים אחרים יכול לחול שיפור במצב. הסיבות לכך אינן ברורות ופרטניות. תיאוריה אחת גורסת שתגובות המערכת החיסונית והתאית מתמקדות כעת בשמירה על בריאות התינוק, ובכך חושפות את האם להתפרצות מחלות. יש לשים לב לפריחות, עור יבש, ולגירודים כלליים שמופיעים ונעלמים במהלך ההריון; עם זאת, במקרה של סימפטומים חמורים, על הלקוחה להתייעץ עם הרופא שלה.

מותר לשימוש: הדגימו ללקוחה כיצד להיות עדינה עם העור שלה במהלך ההריון, והמליצו על שגרת טיפול יומית. הציעו קרמים/ג’לים ומוצרים עדינים שמכילים רכיבים מרגיעים כגון פנטנול, ביסבולול וחוחובה. גם מרכיבים היוצרים מעטפת הגנה כמו שיבולת שועל, תמצית גרעיני חמניה, ושמן גרעיני בוראז’ מורידים גירויים. מומלץ בנוסף להשתמש בחומרי בסיס מורידי אדמומיות כגון סיליקונים מרככים, ובגוון ירוק לנטרול רגישות העור.

אסור לשימוש: יש להימנע מפילינג מגרה או ניקוי אינטנסיבי בבית ובמהלך הטיפולים. חום וחיכוך עלולים לגרום לתגובות דלקתיות. על הלקוחה לוותר על מקלחות חמות, ובמסגרת הטיפולים יש למזער את השימוש באדים ובחום ואין להניח מגבות חמות או מסכות שיוצרות חימום. יש לאוורר היטב את החדר ולהרחיק את הלקוחה ממוצרים שמכילים ריחות מלאכותיים, העלולים להגביר עוד יותר את רגישות העור.

קראי עוד:

טיפול בעור שמן בתקופת הריון ולאחר לידה
איך מטפלים בפיגמנטציית הריון?
אקנה

עלייה ברמת ההורמונים פרוגסטרון, אסטרוגן ואנדרוגנים אחרים במהלך ההריון עשויה להמריץ את בלוטות החֵלב ובלוטות הזעה, ולגרום להזעת יתר ולפצעונים. עלייה ברמת החֵלב גורמת לשמנוניות של העור ולחסימת זקיקים, בעוד חלק מהנשים נהנה מהיעלמות אקנה במהלך ההריון, נשים אחרות חוות עלייה במספר הפצעים ובתדירות הופעתם, במיוחד אם סבלו מאקנה לפני ההריון. מחקרים מראים שרמות ההורמונים נוסקות במהלך השלבים הראשונים של ההריון, ולעיתים קרובות גם בשליש האחרון, עובדה שיכולה להסביר את התפרצות ההורמונים ההתחלתית, והתפרצות אקנה נוספת לפני הלידה.

מותר לשימוש: יש לשמור על עור פנים נקי ולא בוהק על ידי שימוש בחומרים סופגי שומן כגון קאולין, וניאצינמיד לויסות רמת החֵלב. יש לסלק חיידקים גורמי אקנה בעזרת סבונים עדינים וחומרים אנטי-בקטריאלים. במקרה של הופעת פצעונים ומורסות, חלק מהרופאים מאשרים שימוש בריכוזים נמוכים של בנזואיל פרוקסיד לטיפול בכתמים. חומצה לקטית מהווה חלופה נהדרת לחומצה סליצילית, להגברת תחלופה תאית ויתרונות נוספים של הגברת לחות והבהרה. כאשר בנוסף מתרבים גם סימני הזדקנות, ניתן להשתמש בבטחה בפפטידים להמרצת סינתזת קולגן ומיצוק העור, בעוד נוגדי חמצון נלחמים בנזק שנגרם על ידיי רדיקלים חפשיים.

 

אסור לשימוש: יש להימנע מרמות גבוהות של חומצה סליצילית. למרות שלא נערכו מחקרים לגבי השפעות מקומיות של החומצה על נשים בהריון, מענין לציין כי רופאים ממליצים לנשים בהריון להימנע משימוש בחומצה סליצילית. עם זאת, לרוב ניתן להשתמש בבטחה בכמויות נמוכות של חומצה סליצילית לטיפול בכתמים או כמוצר ניקוי עור פעם או פעמיים ביום. יש להתרחק ממוצרים שמכסים אזורים נוספים בגוף או במוצרים שיש להשאירם על העור לאורך זמן. זכרו – יותר מוצרים יובילו לסבירות ספיגה גבוהה יותר.

אסור בהחלט לשימוש: על נשים בהריון להימנע מטיפול בעור בעזרת רטינואידים. חומרים חזקים אלה מסייעים בהורדת קמטים ובשיפור גוון העור, אך מספר מחקרים הראו שרמות גבוהות של ויטמין A במהלך ההריון עלולות לסכן את העובר. יש להימנע משימוש ברטינואידים במרשם ורטינואידים לבליעה שידועים כבעלי סיכון לגרימת מומים מולדים. במידה וגיליתם שלקוחה בהריון משתמשת במוצר לטיפול בעור אשר מכיל רטינול ללא ידיעתה, יש לעדכן אותה לגבי הבעיות הכרוכות בכך מבלי לגרום לבהלה. יש לבקש ממנה להפסיק מיד את השימוש במוצר עד לאחר הלידה והפסקת ההנקה.

להיות מוכנים

האמהות היא אתגר בפני עצמו גם מבלי הצורך לנווט במבוך המבלבל של חומרים וטיפולי עור. כאשת מקצוע, חשוב שתהיי מוכנה ובעלת ידע מתאים כך שתוכלי להעניק ללקוחותיך בהריון חווית טיפול בטוחה, נוחה ומהנה.

דילוג לתוכן