להתאמה אישית אונליין ורכישה - התקשרי עכשיו! 03-9155683

מהי סבוריאה וכיצד ניתן לטפל

סבוריאה דרמטיטיס היא דלקת עור כרונית נפוצה הפוגעת באיכות חייהן של רבים, בעיקר בתינוקות ונשים בגילאי 30-60. הסימפטומים של המחלה הם פריחה אדומה, קשקשת עקשנית, נפיחות, עקצוצים, כתמים המעידים על חלב ושמנוניות.
סבוריאה יכולה לצוץ בקרקפת ובאזורים שונים בפנים ובגוף כמו צדי האף, גבות, אוזניים, עפעפיים, לחיים, אמצע הגב וחזה. הדהנת – כך נקראת סבוריאה בעברית, היא תוצאה של הפרשת יתר מבולטות החלב, יש לה נטייה להתגבר בתקופת גיל המעבר, עם חילופי עונות, סטרס ועקב תזונה לא מאוזנת, בעיקר של אוכל מטוגן ושומני ועם חשיפה ממושכת לשמש.
גם שינויים הורמונליים, מזג אוויר קר ויבש, לקיחת תרופות מסוימות ומגע עם דטרגנטים קשים עלולים להחמיר את התופעה. מי שסובל מבעיות במערכת העצבים וגם ממחלות המשפיעות על המערכת החיסונית נמצאים בסיכון מוגבל לפתח דלקת עור סבוריאה וכך גם אנשים שסובלים מאקנה ובעיות הקשורות לבריאות הנפש.
הבעיה המהותית בסבוריאה היא שמדובר במחלת עור כרונית, כלומר שנעלמת וחוזרת שוב ושוב. מי שיש לנו נטייה לסבוריאה יחווה התקפים והתפרצות של המחלה בתקופות שונות במהלך החיים ובמיוחד עם שינויים הורמונאליים או שינויי אקלים, עייפות, שינויים מטבוליים ותזונה.

טיפול בסבוריאה ESTER C

טיפול יעיל בסבוריאה מתחיל קודם כל באבחון מקצועי של מחלת העור, כיוון שלעיתים נוטים להתבלבל בין אקזמה לסבוריאה. לאחר מכן, חשוב לעסוק על בסיס קבוע פעילות ספורטיבית ולבסס תזונה מאוזנת יותר, רצוי להפחית חלב, גלוטן, ביצים, סויה, תירס, סוכרים מזוקקים, שוקולד, קפאין ומזונות עם רכיבים משמרים. תוספי תזונה כמו אומגה 3 ואנזימי עיכול אף הם יכולים לסייע.

טיפוח חיצוני בתכשירים ייחודיים המתאימים למי שסובלים בסבוריאה קריטי לשיקום העור. אומנם לא ניתן להעלים ולהיפטר מהדלקת הכרונית, אבל אפשר בהחלט להקל על הסימפטומים כך שהעור ייראה טוב יותר. בהתפרצויות קשות רופאי עור ירשמו רצפט למשחות על בסיס קורטיזון או סטרואיד כלשהו, אך אלה עשויות להחמיר נפיחות ורגישות ואף לגרום לאלרגיה.
חשוב לא לחכות להתפרצות הבאה ולשמור על שגרת טיפוח סדירה של שימוש בתכשירי ניקוי ולחות המותאמים לעור שסובל מסבוריאה. יש להתחיל מפעולת ניקוי מעמיקה, בייחוד של האזורים הנגועים, תוך שימוש בסבון נטול שומן. כמו כן, בכל חשיפה לשמש חשוב למרוח שכבה נדיבה של קרם הגנה עם מקדם גבוה היות והשמש היא אחד מהאויבים הגדולים של הסבוריאה. קיימים גם קרמים ייעודיים לטיפול בסבוריאה כמו למשל, קרם פנים המאופיין במרקם עדין ומרגיע אשר נספג במהירות ומונע מראה מבריק ושמנוניות לאורך שעות. מדובר בקרם המבוסס על נוסחה ייחודית ללא שומן העשירה בויטמין C, חומצה מנדלית ולחות להרגעת עור אדמומי שנוטה לגירויים ולהתקלפויות. החומצה המנדלית הינה חומצה אלפא הידרוקסית עדינה במיוחד, שיעילה גם בתהליכי אנטי אייג’ינג וגם בהסרת תאי עור מתים. החומצה מסייעת בהמרצת היווצרות קולגן וויטמין C שמרגיע את הדלקתיות.

דילוג לתוכן