להתאמה אישית אונליין ורכישה - התקשרי עכשיו! 03-9155683

נקבוביות וניקוי שחורים

נקבוביות הן חורים קטנטנים בעור אשר מאפשרים לבלוטות הזיעה ובלוטות החלב להפריש דרכם החוצה את הזיעה ואת החלב. במידה ובלוטות החלב מפרישות כמות יתר של חלב, הנקבוביות יהיו שמנוניות ועור הפנים שלנו, שעליו מרוכזות רוב הנקבוביות, ייראה גם הוא שמנוני בהתאם. לאחר שנקבובית התרחבה עקב עודף החלב המופרש, היא אינה יכולה לשוב למצבה הקודם והיא תישאר פעורה. בנוסף, חשיפה ממושכת לשמש תורמת גם היא להופעתן של נקבוביות ולהתרבות שלהן על פני עור הפנים.

מתי תהפוך נקבובית פעורה לראש שחור

ככל שנתבגר ועור הפנים שלנו יהיה פחות גמיש ויותר יבש, כך יבלטו יותר ויותר נקבוביות אשר נותרו פעורות. נקבוביות פעורות אלה עשויות להיחסם לא פעם בשל גודש הפרשות ולכלוך שנלכד בתוכן, מה שיוצר תופעת “ראשים שחורים” שנראים כמו נקודות כהות על פני עור הפנים. נקבוביות פעורות וראשים שחורים ניתן למצוא לרוב על הלחיים, המצח, הסנטר והאף.

על מנת לנקות ולטהר נקבוביות ניתן להשתמש במגוון תכשירי ניקוי קוסמטיים שקיימים בשוק. תכשירים אלה מכילים לרוב חומציות עדינה ומאפשרים טיהור של הנקבובית מהלכלוך שנלכד בה. ישנם תכשירים הכוללים חומצות שמתפקדות על תקן של ממיסי שומנים ותורמות בעניין ניקוי שחורים ונקבובית ולניקוזן. גם קוסמטיקאית רפואית מתמחות לרוב בטיפול בנקבוביות ונוהגות לבצע מספר פעולות הכוללות הרחבה זמנית של הנקבוביות, ניקויין והחזרתן למצבן הקודם כשהן נקיות ופתוחות.

בנוסף קיימים טיפולי פילינג כימיים או טיפולים בלייזר ברמות שונות. טיפולים אלה מאפשרים קילוף של שכבות העור העליונות וחשיפה של שכבות העור הנקיות שתחתן. חשוב להבין שטיפולים כאלה מצריכים הימנעות מוחלטת מחשיפה לשמש למשך כל תקופת ההחלמה.

שגרת טיפוח היא הכרחית

גם אם הצלחנו לנקות את הנקבוביות על עור הפנים שלנו, חשוב מאד לאמץ שגרת טיפוח על מנת שהן לא יתלכלכו שוב, יתרבו וייצרו שוב מראה עור פנים לא אחיד. יש לוודא הסרת איפור באופן קבוע, כמו גם ניקוי העור לאחר ההסרה. מומלץ לטפח את העור בחומרים מעשירים וקרמים אשר יספקו לו לחות עדינה וחיונית, ובכל מקרה שלא יהיה להשתדל ולהימנע מחשיפה ישירה לקרני השמש שרק יחמירו את המצב.

דילוג לתוכן