עור שמן

השינויים ההורמונאליים בעת הריון ואחר לידה עושים את שלהם: עלייה מוגברת של ההורמון פרוגסטרון יכול להוביל לעלייה בייצור חלב בעור וכך לשנות את העור מרגיל, מעורב או יבש לשומני. לכן, כדאי לאבחן את סוג העור מחדש אצל הקוסמטיקאית כדי להעניק לו את הטיפול המיטבי.
ברוב המקרים בעת ההיריון העור שומני בעל מראה מבריק, מעוטר בפצעונים מגרדים (שאולי שכחת מקיומם מאז גיל ההתבגרות), מרקם חלקלק שעשוי להמשיך ללוות אותך גם אחרי הלידה.
אז מה עושים? איך מטפלים בעור שומני בעת הריון ולאחר לידה?

ניקוי אפקטיבי

ראשית, חשוב לנקות את הפנים בעדינות בתכשיר ניקוי שלא יגרה את בלוטות השומן אלא להפך – יספוח את עודפי השומן מהעור. ניתן להשתמש בתרסיס מי פנים מרענן ו בסבון נוזלי עדין ייעודי לעור שמן בעל PH 5.5, שמסיר עודפי שומן תוך שמירה על הפלורה הטבעית (החיידקים הטובים).
סבון מסוג זה מחטא את העור ואינו יוצר גירויים או יובש מוגבר והמרקם הנעים שלו מותיר את העור מאט, צח, חלק ובהיר. בכל מקרה, כשאת שוטפת את פנייך כדאי שתתחילי עם מים פושרים לפתיחת הנקבוביות ולסיים  במים קרים לכיווץ הנקבוביות.

קרם לחות, נטול שומן

הפיכת המרקם של העור שלך לשומני אין פירושו של דבר שאת צריכה להימנע משימוש בקרם לחות. ההפך הוא הנכון – עורך עדיין זקוק ללחות אבל לקרם לחות המותאם לעור שמן. מדובר בתחליב לחות אוורירי נטול מרכיבי שומן. תחליב זה למעשה יוצר שכבת הגנה עדינה ומיקרוסקופית על העור למניעת בריחת לחות, מאזן את העור ואפילו מסייע להתגבר על מצבים דלקתיים בעור. יתרון בולט נוסף להשתמש בתכשירים ללא חומרי בישום שעשויים לגרות את העור.

חיזוקים לטאץ' נעים ומרענן

כדי לחזק את פעולת השמירה על מרקם העור מומלץ להשתמש גם במסכה ייחודית לטיפול בעור שמן. התפקיד של המסכה לאזן את הפרשות השומן הטבעיות שנוצרות בעור בעת ההיריון ולאחר הלידה, המסכה מנקה ומטהרת את הנקבוביות ובמהלך השימוש בה רצוי להתמקד באזורים "בעייתיים" ושומניים במיוחד כמו אזור ה-T (מצח, אף, סנטר וכדומה).
לסיום הטיפוח הנכון בעור, אפשר להוסיף לריטואל השבועי גם סרום לעור שמן OIL FREE שמטרתו לנטרל זיהומים ולאזן את רמת ה-PHH הטבעית של העור. בסרום משתמשים לאחר הניקוי בסבון פנים ולפני השימוש בקרם לחות.

לתזונה גם יש תפקיד חשוב בתרומה ושיפור מראה בעור הפנים בעיקר בתקופת הריון העור נוטה לשמנוניות יתר. כדאי להימנע ממאכלים שומניים כמו חטיפים, מאכלים מטוגנים ולהרבות במאכלים מזינים כמו פירות, ירקות, דגנים מלאים וכמובן להרבות בשתיית מים.